Eveniment notabil: Mazda a atins un prag remarcabil, producând 2 milioane de motoare rotative.
Mazda anunță cu mândrie realizarea unei realizări istorice: producția a 2 milioane de motoare cu rotație. Cel mai recent model care integrează acest tip de motor este Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.
De-a lungul decadelor, deși au existat câțiva producători de automobile care au explorat motoarele cu rotație, Mazda a devenit sinonimă cu acest tip de propulsor. De fapt, compania japoneză este singura care a produs în serie motoare rotative.
În 1961, Mazda a încheiat un parteneriat cu NSU, iar primul automobil echipat cu motor rotativ a fost lansat șase ani mai târziu sub numele de Cosmo Sport sau, pe scurt, Mazda 110S.
Următoarele modele, precum Mazda R100 Coupe, R130 Coupe, RX-2, RX-3 și RX-4, au continuat să aducă inovații în această tehnologie. În vara anului 1973, Mazda a atins impresionanta cifră de 500.000 de motoare rotative produse.
Cu siguranță, cel mai iconic model Mazda echipat cu acest tip de motor a fost RX-7. Prima generație a fost lansată în 1978, iar doar trei ani mai târziu, Mazda producea motorul rotativ cu numărul 1 milion.
În aprilie 1986, Mazda a depășit pragul de 1,5 milioane de motoare rotative produse. Motoarele cu rotație au lăsat o amprentă puternică și în motorsport, fiind ilustrate prin victoria legendară a modelului 787B la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1991.
După Mazda RX-7, a venit RX-8, lansat în 2003. Cu toate acestea, producția acestui model s-a încheiat în 2012, marcând și retragerea temporară a motorului cu rotație.
Cu toate acestea, după o pauză de 11 ani, Mazda a decis să aducă acest motor înapoi în atenție. De data aceasta, nu sub capota unui model sport, ci ca extensor de autonomie pentru Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.
Această evoluție a marcat atingerea unei noi borne istorice pentru Mazda: producția a 2 milioane de motoare cu rotație.