Motorul consumă ulei Așa îți DISTRUGI DPF ul fără să știi!
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Motorul consumă ulei? Așa îți DISTRUGI DPF-ul fără să știi!

Motorul consumă ulei Așa îți DISTRUGI DPF ul fără să știi!
Motorul consumă ulei Așa îți DISTRUGI DPF ul fără să știi!

Un motor care consumă mult ulei nu este doar o problemă mecanică – este o bombă cu ceas pentru DPF. Ce nu-ți spune nimeni este că filtrul de particule poate deveni inutilizabil în câteva mii de kilometri dacă nu iei măsuri rapide. Hai să-ți explic ce poți face ca să salvezi filtrul DPF, fără să ajungi la înlocuirea lui pe bani grei.


🛢️ De ce e periculos consumul de ulei pentru DPF?

Când motorul arde ulei:

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133
  • Se formează funingine densă

  • Se depun cenușă și reziduuri în fagurii DPF

  • Se blochează regenerarea

  • Apare eroarea: „Filtru de particule colmatat”

❗ Cenușa NU se elimină prin regenerare. Se acumulează permanent.


✅ 7 sfaturi ca să prelungești viața DPF-ului


1. 🧰 Repară urgent cauza consumului de ulei

Cauzele posibile:

  • Segmentare uzată

  • Turbină cu joc pe ax

  • Supape uzate

  • Ghiduri supape fisurate

  • Garnitură chiulasă stricată

Fără reparație, niciun aditiv sau „truc” nu va salva DPF-ul.


2. 🛢️ Treci pe un ulei cu specificație LOW-SAPS

Aceste uleiuri lasă mai puține reziduuri:

🔎 Caută specificații precum:

  • ACEA C1 / C2 / C3 / C4 / C5

  • VW 507.00, MB 229.51, BMW Longlife-04


3. 🧼 Curăță admisia, EGR-ul și intercoolerul

Uleiul suflat în admisie ajunge în:

  • Intercooler

  • Galeria de admisie

  • Supapa EGR

➡️ Toate duc în final la colmatarea DPF-ului.


4. 🔥 Favorizează regenerarea activă

👉 Evită doar trasee scurte!
🚗 Măcar 1 dată/săptămână: drum de 20-30 km cu turație 2500+ rpm, timp de 15-20 minute.


5. 🚫 Nu folosi aditivi ieftini sau generici

Aditivii greșiți pot:

  • Lăsa depuneri

  • Bloca injectoarele

  • Închide canalele din DPF

✅ Dacă vrei un aditiv, alege branduri cunoscute: Liqui Moly, Forte, Wynns.


6. 🔍 Monitorizează uleiul și diluarea

Regenerările dese → motorina ajunge în baia de ulei.

🛠️ Dacă nivelul de ulei crește inexplicabil, e un semnal de alarmă:

  • Motorul face regenerări dese și ineficiente

  • DPF-ul e deja încărcat excesiv


7. 💥 Curățare chimică sau regenerare forțată

Când DPF e încărcat, ai 3 variante:

  1. Regenerare forțată cu tester

  2. Curățare chimică fără demontare

  3. Curățare profesională cu apă/ultrasunete (cea mai eficientă)


⚠️ Nu ignora martorul DPF din bord!

Martorul DPF aprins + consum mare de ulei = pericol real pentru catalizator și motor.
👉 Poate duce la „mod avarie”, pierdere de putere și avarii în lanț.


🧠 Concluzie personală

Dacă ai motor care consumă ulei, fiecare kilometru agravează problema DPF-ului. Poți limita daunele doar dacă acționezi imediat, alegi consumabilele potrivite și monitorizezi semnele din timp. Nu te baza pe aditivi-minune, ci pe întreținere reală și diagnostic corect.

Un comentariu

  1. Mă bucur că am citit acest articol. A fost foarte clar și mi-a oferit multe informații utile.

Lasă un răspuns