Opel Z19DT: Motorul Diesel 1.9 CDTi – Caracteristici și Detalii
Motorul diesel Z19DT de 1.9 litri a fost produs între 2004 și 2010 și a echipat modele populare ale concernului german, precum Astra, Vectra sau Zafira. Acest motor cu 8 supape a fost creat de Fiat și a fost utilizat de Saab sub denumirea D207E.
Specificații Tehnice
Caracteristică | Detalii |
---|---|
Ani de producție | 2004–2010 |
Cilindree, cm³ | 1910 |
Sistem de injecție | Common Rail |
Putere maximă, CP | 120 |
Cuplu maxim, Nm | 280 |
Bloc motor | Fontă, R4 |
Chiulasă | Aluminiu, 8v |
Alezaj cilindru, mm | 82 |
Cursă piston, mm | 90,4 |
Raport de compresie | 18.0 |
Distribuție | SOHC cu curea |
Regulator de faze | Nu |
Supraalimentare | Garrett GT1749MV |
Tip combustibil | Motorină |
Normă de poluare | Euro 4 |
Capacitate ulei motor, L | 4,6 |
Ulei recomandat | 5W-40 |
Durata de viață estimată | ~340.000 km |
Greutate, kg | 180 |
Consum de Combustibil (pentru Opel Vectra 2007)
Regim | Consum L/100 km |
---|---|
Urban | 7.4 |
Extraurban | 4.7 |
Mixt | 5.9 |
Puncte Forte și Dezavantaje
Avantaje:
- Construcție simplă și fiabilă, fără clapete de admisie problematice.
- Turbina Garrett este rezistentă și de încredere.
Dezavantaje:
- Sistem de injecție Bosch Common Rail:
- Supapa de dozare este o componentă sensibilă.
- Duzelor la kilometraj ridicat:
- De obicei, acestea pot fi reparate dacă încep să piardă.
- Geometria variabilă a turbinei:
- Se poate bloca din cauza depunerilor de carbon.
- Galeria de evacuare:
- Poate crăpa sau se poate deforma în zona cilindrului 4 la un kilometraj ridicat.
Motorul Z19DT rămâne o alegere populară pentru cei care caută o combinație între fiabilitate și costuri moderate de întreținere.