Opel Z19DTH: Motorul Diesel 1.9 CDTi – Caracteristici și Detalii
Motorul diesel Opel Z19DTH de 1.9 litri sau LRD a fost produs între 2004 și 2010 la o fabrică din Germania și a echipat modele populare ale concernului precum Astra, Vectra și Zafira. Acest motor cu 16 supape a fost proiectat de Fiat și a fost utilizat și pe Saab, sub denumirea D207L.
Familia Z mai include motoarele: Z13DTJ, Z13DTH, Z17DTH, Z19DT.
Modele echipate cu acest motor
- Opel Astra H (A04): 2004 – 2010
- Opel Signum A (Z03): 2004 – 2008
- Opel Vectra C (Z02): 2004 – 2008
- Opel Zafira B (A05): 2005 – 2010
Specificații tehnice
- Ani de producție: 2004-2010
- Capacitate cilindrică: 1910 cm³
- Sistem de alimentare: Common Rail
- Putere maximă: 150 CP
- Cuplu maxim: 320 Nm
- Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
- Chiulasă: aluminiu, 16 supape
- Alezaj cilindru: 82 mm
- Cursă piston: 90.4 mm
- Raport de compresie: 17.5
- Caracteristici speciale: intercooler
- Tacheți hidraulici: da
- Distribuție: curea
- Regulator de fază: nu
- Supraalimentare: turbocompresor Garrett GT1749MV
- Ulei recomandat: 5W-40
- Capacitate baie ulei: 4.5 litri
- Tip combustibil: motorină
- Norme Euro: EURO 4
- Consum mediu (Opel Zafira 2006):
- Urban: 7.8 L/100 km
- Extraurban: 5.3 L/100 km
- Combinate: 6.2 L/100 km
- Durata de viață estimată: ~300.000 km
- Greutate: 185 kg
Dezavantaje ale motorului Z19DTH
- Clapetele de admisie (swirl flaps):
- Punctul slab major al acestui motor; acestea se uzează rapid și pot începe să se închidă aleatoriu sau chiar să cadă.
- Sistemul de alimentare:
- Relativ fiabil, însă valva de dozare (metering valve) poate cauza probleme.
- Turbina și supapa EGR:
- Lamele geometriei variabile ale turbinei sau supapa EGR pot rămâne blocate din cauza depunerilor.
- Galeria de evacuare:
- În zona cilindrului 4, aceasta se poate crăpa sau deforma frecvent.