Opel Z19dt Motorul Diesel 19 Cdti Caracteristici Si Detalii
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Opel Z19DTH: Motorul Diesel 1.9 CDTi – Caracteristici și Detalii

Opel Z19DTH: Motorul Diesel 1.9 CDTi – Caracteristici și Detalii - opel z19dt

Motorul diesel Opel Z19DTH de 1.9 litri sau LRD a fost produs între 2004 și 2010 la o fabrică din Germania și a echipat modele populare ale concernului precum Astra, Vectra și Zafira. Acest motor cu 16 supape a fost proiectat de Fiat și a fost utilizat și pe Saab, sub denumirea D207L.

Familia Z mai include motoarele: Z13DTJ, Z13DTH, Z17DTH, Z19DT.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Modele echipate cu acest motor

  • Opel Astra H (A04): 2004 – 2010
  • Opel Signum A (Z03): 2004 – 2008
  • Opel Vectra C (Z02): 2004 – 2008
  • Opel Zafira B (A05): 2005 – 2010

Specificații tehnice

  • Ani de producție: 2004-2010
  • Capacitate cilindrică: 1910 cm³
  • Sistem de alimentare: Common Rail
  • Putere maximă: 150 CP
  • Cuplu maxim: 320 Nm
  • Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
  • Chiulasă: aluminiu, 16 supape
  • Alezaj cilindru: 82 mm
  • Cursă piston: 90.4 mm
  • Raport de compresie: 17.5
  • Caracteristici speciale: intercooler
  • Tacheți hidraulici: da
  • Distribuție: curea
  • Regulator de fază: nu
  • Supraalimentare: turbocompresor Garrett GT1749MV
  • Ulei recomandat: 5W-40
  • Capacitate baie ulei: 4.5 litri
  • Tip combustibil: motorină
  • Norme Euro: EURO 4
  • Consum mediu (Opel Zafira 2006):
    • Urban: 7.8 L/100 km
    • Extraurban: 5.3 L/100 km
    • Combinate: 6.2 L/100 km
  • Durata de viață estimată: ~300.000 km
  • Greutate: 185 kg

Dezavantaje ale motorului Z19DTH

  1. Clapetele de admisie (swirl flaps):
    • Punctul slab major al acestui motor; acestea se uzează rapid și pot începe să se închidă aleatoriu sau chiar să cadă.
  2. Sistemul de alimentare:
    • Relativ fiabil, însă valva de dozare (metering valve) poate cauza probleme.
  3. Turbina și supapa EGR:
    • Lamele geometriei variabile ale turbinei sau supapa EGR pot rămâne blocate din cauza depunerilor.
  4. Galeria de evacuare:
    • În zona cilindrului 4, aceasta se poate crăpa sau deforma frecvent.

Lasă un răspuns