Viziunea Toyota Hidrogenul Poate Salva Masinile Sport Cu Motoare Termice

Viziunea Toyota: Hidrogenul Poate Salva Mașinile Sport Cu Motoare Termice

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Viziunea Toyota: Hidrogenul Poate Salva Mașinile Sport Cu Motoare Termice

Viziunea Toyota: Hidrogenul Poate Salva Mașinile Sport Cu Motoare Termice - 556699l 1000x640 b 2589f083

Potrivit unui oficial al mărcii japoneze, hidrogenul este cea mai bună soluție pentru ca mașinile sport să păstreze motoarele termice. Cu toate acestea, este nevoie de o infrastructură îmbunătățită pentru ca soluția să funcționeze.

Aproape toți producătorii majori de automobile vor trece la mașini complet electrice începând din deceniul viitor. Excepție nu face nici Toyota, care a anunțat, mai devreme în acest an, planuri ambițioase cu privire la viitorul electric al mărcii.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Totuși, constructorul japonez nu dorește să renunțe la motoarele termice, în special pentru modelele sale de performanță. Asta pentru că divizia Gazoo Racing dorește să producă mașini sport cu motoare termice alimentate cu hidrogen. Potrivit lui Masahito Watanabe, manager-ul diviziei de performanță, hidrogenul poate salva mașinile sport cu motoare cu ardere internă.

„Încă mai credem că motorul termic are potențial și vom încerca, bineînțeles, să ne conformăm tuturor regulilor aplicabile în funcție de regiunile fiecărei țări”, a declarat Watanabe pentru publicația Autocar. „Dar nu vrem să renunțăm. Încă nu s-a terminat cu motorul termic, deoarece, dacă te uiți la acesta, există arderea hidrogenului care poate să facă parte din acea gamă cu zero emisii”, a mai adăugat acesta.

Față de alți producători, Toyota insistă asupra unei abordări pe mai multe căi care să includă atât mașini electrice, cât și cu motoare termice, dar care să fie mai puțin poluante. Niponii au în plan să lanseze nu mai puțin de 15 mașini electrice noi până în 2026. Totuși, Toyota se va baza în continuare pe tehnologia hibridă și pe ce cea cu motoare alimentate cu hidrogen.

La final, Masahito Watanabe mai adaugă că, din cauza lipsei de infrastructură, soluția de a avea motoare cu hidrogen nu poate fi implementată în viitorul apropiat. „Știm că infrastructura este îngrozitor de insuficientă”, spune oficialul. „Asta înseamnă că nu putem comercializa motoare termice cu hidrogen fix în acest moment.”

via Autocar

Lasă un răspuns