Vw Ajm Motorul Diesel 19 Tdi Caracteristici Si Detalii
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

VW AJM: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii

VW AJM: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii - audi ajm.jpg

Motorul Audi AJM 1.9 TDI de 1,9 litri și 8 supape a fost produs de concernul german între 1998 și 2001. A fost utilizat pe modele populare precum Audi A4 B5, A6 C5, dar și pe Volkswagen Golf 4 și Passat B5. Acest motor diesel putea fi montat atât longitudinal, cât și transversal, în funcție de model.

Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Specificații tehnice

  • Ani de producție: 1998-2001
  • Capacitate cilindrică: 1896 cm³
  • Sistem de alimentare: unit-injectors
  • Putere maximă: 115 CP
  • Cuplu maxim: 285 Nm
  • Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
  • Chiulasă: aluminiu, 8 supape
  • Alezaj cilindru: 79.5 mm
  • Cursă piston: 95.5 mm
  • Raport de compresie: 18.0
  • Caracteristici speciale: SOHC
  • Tacheți hidraulici: da
  • Distribuție: curea
  • Regulator de fază: nu
  • Supraalimentare: VGT (turbină cu geometrie variabilă)
  • Ulei recomandat: 5W-40
  • Capacitate baie ulei: 3.6 litri
  • Tip combustibil: motorină
  • Norme Euro: EURO 3
  • Consum mediu (Audi A4 2000):
    • Urban: 6.9 L/100 km
    • Extraurban: 4.3 L/100 km
    • Combinate: 5.2 L/100 km
  • Durată de viață estimată: ~300.000 km

Modele echipate cu acest motor

  • Audi A4 B5 (8D): 1999 – 2001
  • Audi A6 C5 (4B): 1998 – 2001
  • Volkswagen Bora 1 (1J): 1998 – 2001
  • Volkswagen Golf 4 (1J): 1999 – 2001
  • Volkswagen Passat B5 (3B): 1999 – 2000

Dezavantaje ale motorului Audi AJM

  1. Sensibilitate la calitatea uleiului:
    • Motorul nu tolerează ulei de calitate slabă, iar durata sa de viață depinde în mare măsură de calitatea lubrifiantului utilizat.
  2. Uzura tacheților hidraulici și a axei cu came:
    • Uleiul de proastă calitate accelerează uzura lobilor axei cu came și a tacheților hidraulici.
  3. Probleme cu turbina:
    • Geometria variabilă a turbinei poate să se blocheze, cauzând pierderi de performanță.
  4. Fixarea injectoarelor:
    • Injectoarele unitare, fixate cu un singur șurub, pot deveni slăbite, ceea ce duce la scurgeri.
  5. Defecțiuni ale pompei tandem:
    • Problemele legate de pompa tandem sunt frecvent discutate în comunitățile de utilizatori.

Lasă un răspuns