VW AXC: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii
Motorul VW AXC 1.9 TDI de 1,9 litri și 8 supape a fost produs între 2003 și 2009 și a fost instalat pe diverse variante ale popularului minibus Volkswagen Transporter T5. Acest motor a fost cel mai slab din gamă, oferind vehiculului o dinamică medie și o performanță de accelerație mai lentă.
Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.
Specificații tehnice
- Ani de producție: 2003-2009
- Capacitate cilindrică: 1896 cm³
- Sistem de alimentare: unit-injectors
- Putere maximă: 86 CP
- Cuplu maxim: 200 Nm
- Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
- Chiulasă: aluminiu, 8 supape
- Alezaj cilindru: 79.5 mm
- Cursă piston: 95.5 mm
- Raport de compresie: 18.5
- Caracteristici speciale: SOHC
- Tacheți hidraulici: da
- Distribuție: curea
- Regulator de fază: nu
- Supraalimentare: turbină
- Ulei recomandat: 5W-40
- Capacitate baie ulei: 5.8 litri
- Tip combustibil: motorină
- Norme Euro: EURO 3/4
- Consum mediu (Volkswagen Transporter 2005):
- Urban: 9.3 L/100 km
- Extraurban: 6.5 L/100 km
- Combinate: 7.5 L/100 km
- Durată de viață estimată: ~350.000 km
Modelul echipat cu acest motor
- Volkswagen Transporter T5 (7H): 2003 – 2009
Dezavantaje ale motorului VW AXC
- Putere mai mică:
- Acesta este un motor destul de slab, cu o accelerație până la 100 km/h care durează aproape 25 de secunde.
- Probleme cu injectoarele unitare:
- Fixarea injectoarelor cu un singur șurub poate duce la scurgeri de combustibil.
- Uzura rapidă a componentelor:
- Uleiul de calitate slabă contribuie la uzura rapidă a axului cu came și a tacheților hidraulici.
- Probleme cu turbina și pompa tandem:
- Turbina și pompa tandem sunt puncte slabe ale acestui motor.