Vw Bkc Motorul Diesel 19 Tdi Caracteristici Si Detalii
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

VW BKC: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii

VW BKC: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii - vw bkc.jpg

Motorul VW BKC 1.9 TDI de 1,9 litri și 8 supape a fost produs între 2005 și 2010 și a fost utilizat pe numeroase modele populare ale grupului VAG, fiind cel mai bine cunoscut pentru Volkswagen Passat B6. Printre toate motoarele analogice de tip BLS și BXE, acest motor a fost primul care a fost introdus și a fost produs pentru cea mai lungă perioadă de timp.

Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Specificații tehnice

  • Ani de producție: 2005-2010
  • Capacitate cilindrică: 1896 cm³
  • Sistem de alimentare: unit-injectors
  • Putere maximă: 105 CP
  • Cuplu maxim: 250 Nm
  • Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
  • Chiulasă: aluminiu, 8 supape
  • Alezaj cilindru: 79.5 mm
  • Cursă piston: 95.5 mm
  • Raport de compresie: 19.0
  • Caracteristici speciale: SOHC
  • Tacheți hidraulici: da
  • Distribuție: curea
  • Regulator de fază: nu
  • Supraalimentare: turbină VGT
  • Ulei recomandat: 5W-40
  • Capacitate baie ulei: 3.8 litri
  • Tip combustibil: motorină
  • Norme Euro: EURO 3/4
  • Consum mediu (Volkswagen Passat 2005):
    • Urban: 7.4 L/100 km
    • Extraurban: 4.3 L/100 km
    • Combinate: 5.7 L/100 km
  • Durată de viață estimată: ~320.000 km

Modele echipate cu acest motor

  • Audi A3 2 (8P): 2004 – 2009
  • Seat Altea 1 (5P): 2004 – 2010
  • Seat Leon 2 (1P): 2005 – 2010
  • Seat Toledo 3 (5P): 2004 – 2009
  • Skoda Octavia 2 (1Z): 2004 – 2010
  • Volkswagen Golf 5 (1K): 2004 – 2008
  • Volkswagen Jetta 5 (1K): 2005 – 2007
  • Volkswagen Passat B6 (3C): 2004 – 2008
  • Volkswagen Touran 1 (1T): 2004 – 2010

Dezavantaje ale motorului VW BKC

  1. Rezervă mare de siguranță:
    • Acest motor este foarte fiabil, iar defecțiunile apar doar la kilometraje mari.
  2. Probleme cu injectoarele unitare:
    • Fixarea injectoarelor cu un singur șurub poate duce la scurgeri de combustibil.
  3. Probleme cu geometria turbinei:
    • Se pot întâlni scăderi de performanță din cauza blocării geometriei turbinei.
  4. Pompa tandem:
    • Este considerată un punct slab al motorului, cu potențiale defecte de funcționare.
  5. Uzura tacheților hidraulici și a axei cu came:
    • Uleiul de calitate slabă poate accelera uzura camurilor axului cu came și a tacheților hidraulici.

Lasă un răspuns