VW BKC: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii
Motorul VW BKC 1.9 TDI de 1,9 litri și 8 supape a fost produs între 2005 și 2010 și a fost utilizat pe numeroase modele populare ale grupului VAG, fiind cel mai bine cunoscut pentru Volkswagen Passat B6. Printre toate motoarele analogice de tip BLS și BXE, acest motor a fost primul care a fost introdus și a fost produs pentru cea mai lungă perioadă de timp.
Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.
Specificații tehnice
- Ani de producție: 2005-2010
- Capacitate cilindrică: 1896 cm³
- Sistem de alimentare: unit-injectors
- Putere maximă: 105 CP
- Cuplu maxim: 250 Nm
- Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
- Chiulasă: aluminiu, 8 supape
- Alezaj cilindru: 79.5 mm
- Cursă piston: 95.5 mm
- Raport de compresie: 19.0
- Caracteristici speciale: SOHC
- Tacheți hidraulici: da
- Distribuție: curea
- Regulator de fază: nu
- Supraalimentare: turbină VGT
- Ulei recomandat: 5W-40
- Capacitate baie ulei: 3.8 litri
- Tip combustibil: motorină
- Norme Euro: EURO 3/4
- Consum mediu (Volkswagen Passat 2005):
- Urban: 7.4 L/100 km
- Extraurban: 4.3 L/100 km
- Combinate: 5.7 L/100 km
- Durată de viață estimată: ~320.000 km
Modele echipate cu acest motor
- Audi A3 2 (8P): 2004 – 2009
- Seat Altea 1 (5P): 2004 – 2010
- Seat Leon 2 (1P): 2005 – 2010
- Seat Toledo 3 (5P): 2004 – 2009
- Skoda Octavia 2 (1Z): 2004 – 2010
- Volkswagen Golf 5 (1K): 2004 – 2008
- Volkswagen Jetta 5 (1K): 2005 – 2007
- Volkswagen Passat B6 (3C): 2004 – 2008
- Volkswagen Touran 1 (1T): 2004 – 2010
Dezavantaje ale motorului VW BKC
- Rezervă mare de siguranță:
- Acest motor este foarte fiabil, iar defecțiunile apar doar la kilometraje mari.
- Probleme cu injectoarele unitare:
- Fixarea injectoarelor cu un singur șurub poate duce la scurgeri de combustibil.
- Probleme cu geometria turbinei:
- Se pot întâlni scăderi de performanță din cauza blocării geometriei turbinei.
- Pompa tandem:
- Este considerată un punct slab al motorului, cu potențiale defecte de funcționare.
- Uzura tacheților hidraulici și a axei cu came:
- Uleiul de calitate slabă poate accelera uzura camurilor axului cu came și a tacheților hidraulici.