Vw Bls Motorul Diesel 19 Tdi Caracteristici Si Detalii
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

VW BLS: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii

VW BLS: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii - vw bls.jpg

Motorul diesel Volkswagen BLS 1.9 TDI de 1,9 litri a fost produs între 2005 și 2010 și a fost instalat pe numeroase modele ale concernului german VAG, dar este cel mai bine cunoscut pentru utilizarea sa pe Passat B6. Acest motor diesel se deosebește de variantele similare, precum BKC și BXE, prin prezența unui filtru de particule (DPF).

Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Specificații tehnice

  • Ani de producție: 2005-2010
  • Capacitate cilindrică: 1896 cm³
  • Sistem de alimentare: unit-injectors
  • Putere maximă: 105 CP
  • Cuplu maxim: 250 Nm
  • Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
  • Chiulasă: aluminiu, 8 supape
  • Alezaj cilindru: 79.5 mm
  • Cursă piston: 95.5 mm
  • Raport de compresie: 19.0
  • Caracteristici speciale: SOHC
  • Tacheți hidraulici: da
  • Distribuție: curea
  • Regulator de fază: nu
  • Supraalimentare: da
  • Ulei recomandat: 5W-40
  • Capacitate baie ulei: 4.3 litri
  • Tip combustibil: motorină
  • Norme Euro: EURO 4
  • Consum mediu (Volkswagen Passat 2007):
    • Urban: 7.5 L/100 km
    • Extraurban: 4.4 L/100 km
    • Combinate: 5.8 L/100 km
  • Durată de viață estimată: ~300.000 km

Modele echipate cu acest motor

  • Audi A3 2 (8P): 2005 – 2009
  • Seat Altea 1 (5P): 2005 – 2010
  • Seat Leon 2 (1P): 2005 – 2010
  • Seat Toledo 3 (5P): 2005 – 2009
  • Skoda Fabia 2 (5J): 2007 – 2010
  • Skoda Octavia 2 (1Z): 2005 – 2010
  • Skoda Superb 2 (3T): 2008 – 2010
  • Volkswagen Caddy 3 (2K): 2005 – 2010
  • Volkswagen Golf 5 (1K): 2005 – 2008
  • Volkswagen Golf Plus 1 (5M): 2005 – 2008
  • Volkswagen Jetta 5 (1K): 2005 – 2007
  • Volkswagen Passat B6 (3C): 2005 – 2008
  • Volkswagen Touran 1 (1T): 2005 – 2010

Dezavantaje ale motorului VW BLS

  1. Injectoarele unitare:
    • De-a lungul timpului, datorită prinderii cu un singur șurub, injectoarele își pot pierde etanșeitatea.
  2. Geometria turbinei:
    • Blocarea mecanismului de geometrie variabilă a turbinei poate cauza pierderi de putere.
  3. Filtrul de particule (DPF):
    • Funcționarea instabilă a motorului este adesea cauzată de înfundarea filtrului de particule.
  4. Uzura camelor și a tacheților:
    • Utilizarea unui ulei de calitate inferioară accelerează uzura camelor de pe axa cu came și a tacheților hidraulici.

Lasă un răspuns