Vw Bxe Motorul Diesel 19 Tdi Caracteristici Si Detalii
Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

VW BXE: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii

VW BXE: Motorul Diesel 1.9 TDI – Caracteristici și Detalii - vw bxe.jpg

Motorul VW BXE 1.9 TDI de 1,9 litri și 8 supape a fost produs între 2006 și 2010, fiind utilizat pe numeroase modele ale mărcilor Volkswagen, Audi și Skoda. Este cunoscut mai ales pentru o serie de bucșe defectuoase care se uzau rapid pe motoarele fabricate într-un interval specific de timp.

Seria EA188-1.9 include și motoarele: AJM, ASZ, AUY, AVB, AVF, AWX, AXB, AXC, BKC, BLS, BXE.

Reclama Creata Pe 6 Februarie 2025 1133

Specificații tehnice

  • Ani de producție: 2006-2010
  • Capacitate cilindrică: 1896 cm³
  • Sistem de alimentare: unit-injectors
  • Putere maximă: 105 CP
  • Cuplu maxim: 250 Nm
  • Bloc motor: fontă, 4 cilindri în linie
  • Chiulasă: aluminiu, 8 supape
  • Alezaj cilindru: 79.5 mm
  • Cursă piston: 95.5 mm
  • Raport de compresie: 18.5
  • Caracteristici speciale: SOHC
  • Tacheți hidraulici: da
  • Distribuție: curea
  • Regulator de fază: nu
  • Supraalimentare: turbină
  • Ulei recomandat: 5W-40
  • Capacitate baie ulei: 3.8 litri
  • Tip combustibil: motorină
  • Norme Euro: EURO 3/4
  • Consum mediu (Volkswagen Touran 2008):
    • Urban: 7.6 L/100 km
    • Extraurban: 4.5 L/100 km
    • Combinate: 6.0 L/100 km
  • Durată de viață estimată: ~275.000 km

Modele echipate cu acest motor

  • Audi A3 2 (8P): 2006 – 2009
  • Seat Altea 1 (5P): 2006 – 2010
  • Seat Leon 2 (1P): 2006 – 2010
  • Seat Toledo 3 (5P): 2006 – 2009
  • Skoda Octavia 2 (1Z): 2006 – 2010
  • Volkswagen Golf 5 (1K): 2006 – 2008
  • Volkswagen Jetta 5 (1K): 2006 – 2009
  • Volkswagen Passat B6 (3C): 2006 – 2008
  • Volkswagen Touran 1 (1T): 2006 – 2010

Dezavantaje ale motorului VW BXE

  1. Bucșe defectuoase:
    • Motoarele dintr-o anumită perioadă de producție au fost echipate cu bucșe de calitate slabă, care se uzau prematur.
  2. Uzura tacheților hidraulici și a axei cu came:
    • Uleiul de calitate slabă accelerează deteriorarea acestor componente esențiale.
  3. Fixarea injectoarelor:
    • Injectoarele unitare sunt fixate cu un singur șurub, ceea ce poate duce la apariția scurgerilor odată cu uzura.
  4. Probleme cu turbina:
    • Geometria variabilă a turbinei se poate bloca, cauzând pierderi de performanță.
  5. Defecțiuni ale pompei tandem:
    • Pompa tandem este adesea considerată o altă slăbiciune a acestui motor.

Lasă un răspuns